DRU har 2 ansatte samt administration i Idrættens Kompetence Center.
Her ser du hvilke opgaver, der varetages af DRUs ansatte. Du finder kontaktinformation her.
Sekretariatschefen Mikael Lai
Primære ansvarsområder:
- Personaleledelse og driftsansvarlig for Dansk Rugby Union, herunder lede og motivere Dansk Rugby Unions ansatte og frivillige.
- Udvikle og implementere strategier for at fremme dansk rugby union, herunder rekruttering af spillere, udvikling af klubber, forbedre aktivitetstilbuddet for klubber og overordnet ansvarlig for driften af (sikre aktivitetstilbud for) DRUs landshold.
- Skabe og styre budgetter, herunder være medvirkende til en sund finansiel drift af organisationen.
- Arbejde tæt sammen med bestyrelsen for Dansk Rugby Union for at sikre, at organisationens strategier og mål opfyldes.
- Opbygge og vedligeholde relationer til DRUs klubber, for at fremme samarbejdet omkring udviklingen i Dansk Rugby Union.
- Opbygge og vedligeholde stærke relationer med eksterne partnere, herunder Danmarks Idrætsforbund, World Rugby, Rugby Europe, sponsorer, og andre relevante organisationer.
Udviklingskonsulent Preben Rasmussen
Primære ansvarsområder:
- Udvikle og implementere strategier for at fremme dansk rugby
- Rekruttering af spillere.
- Udvikling af klubber og klubmiljø.
- Forbedre aktivitetstilbuddet for klubber
- Udvikling af afvikling af uddannelse (træner, dommer og leder uddannelse)
ADMINISTRATION:
En del af DRUs administration varetages af Idrættens Kompetence Center
Arbejdsopgaver:
- Daglig administration, mail og telefon
- Turneringsadministration (senior)
- Vedtægter og reglementer
- Internationale henvendelser
- Rejser (landshold m.m.)
- Landholdsarrangmenter
- Møder (bestyrelse og årsmøder)
- Hjemmeside og sociale medier
- Kommunikation generelt
Daglig administration, økonomi - Bogføring
- Fakturering
- Betalinger
- Refusion af udgifter
- Årsraporter